гр. София
, ул. “Майор Димитър Думбалаков” 38, ет. 4
тел. 0887 545 446
Подкрепи центъра
Семеен център за недоносени деца "Малки чудеса"
Малки чудеса
Sidebar
×
Начало
За центъра
За фондацията
За центъра
Лични данни
За кого са нашите услуги
Партньори
Подкрепете ни
Услуги
За деца
Логопедична терапия
Индивидуална работа с деца
Ерготерапия
Консултация по кърмене и запазване на лактацията при раздяла с бебето
Консултация с медицински специалист
Лечебна физкултура
Групи за адаптация (подготовка за ясла или детска градина)
Група за подкрепа на братя и сестри на деца с увреждания
Ателиета за деца
Логоритмика
За родители
Индивидуални и семейни консултации
Група за родители на преждевременно родени деца
Група за подкрепа и взаимопомощ
Лекции и училище за родители
Неформални срещи за семействата на преждевременно родени деца и деца с увреждания
Специалисти
Петя Йорданова | детски психолог
Маргарита Габровска | специалист ранно детско развитие и логопед
Мария Масларова | консултант по кърмене
Татяна Митова | логопед
Ния Коновска | психолог
Милица Соколов | рехабилитатор и ерготерапевт
Събития
Новини
Запази час
Блог
Search books
Начало
За центъра
За фондацията
За центъра
Лични данни
За кого са нашите услуги
Партньори
Подкрепете ни
Услуги
За деца
Логопедична терапия
Индивидуална работа с деца
Ерготерапия
Консултация по кърмене и запазване на лактацията при раздяла с бебето
Консултация с медицински специалист
Лечебна физкултура
Групи за адаптация (подготовка за ясла или детска градина)
Група за подкрепа на братя и сестри на деца с увреждания
Ателиета за деца
Логоритмика
За родители
Индивидуални и семейни консултации
Група за родители на преждевременно родени деца
Група за подкрепа и взаимопомощ
Лекции и училище за родители
Неформални срещи за семействата на преждевременно родени деца и деца с увреждания
Специалисти
Петя Йорданова | детски психолог
Маргарита Габровска | специалист ранно детско развитие и логопед
Мария Масларова | консултант по кърмене
Татяна Митова | логопед
Ния Коновска | психолог
Милица Соколов | рехабилитатор и ерготерапевт
Събития
Новини
Запази час
Блог
Блог
Начало
Блог
Вторник, 21 Юни 2022
8 популярни мита за проблемите със сензорната обработка
В наши дни има по-дълбоко осъзнаване на проблемите със сензорната обработка от всякога, но в същото време има и много объркване. Децата, които се борят с обработката на сензорна информация,…
Продължава...
Вторник, 21 Юни 2022
Двустранна интеграция - защо е толкова важна в развитието на детето
Тази статия предоставя полезна информация за развитие на двустранната интеграция (наричана още билатерална) на вашето дете. Това е процесът, който му позволява да използва и двете страни на тялото симетрично…
Продължава...
Вторник, 21 Юни 2022
Аз не критикувам моето разстройство на сензорната обработка
Ако сте родител на дете с нарушения на сензорната обработка, тази статия може да ви е от полза. Но тя не е само за вас. Тя е и за възрастните,…
Продължава...
Вторник, 21 Юни 2022
Как учителят може да помогне на ученик, който заеква
Има стратегии за преподаване, които могат да помогнат на ученика да говори по-гладко. Тези стратегии: - не са лек за заекване (неравен говор)- но са промени, които можете да направите…
Продължава...
Вторник, 21 Юни 2022
Пет неща, които искат да чуят родителите на деца с персистираща фетална васкулатура
Персистиращата фетална васкулатура (PFV), наричана още устойчива фетална васкулатура е хиперпластично първично нарушение на стъкловидното тяло на окото. Очното развитие е увредено поради непълна регресия на феталната хиалоидна васкулатура. Клиничните…
Продължава...
Вторник, 21 Юни 2022
Сензорни кошчета за игра на бебета
Ако имате бебе, което все още изследва света чрез устата си, понякога е трудно да намерите идеи за забавление и игри. Продължете с четенето, защото ще научите много идеи за…
Продължава...
Вторник, 21 Юни 2022
Нагласа за израстване: Може ли една теория за интелигентността да увеличи способността ви да учите?
Това, в което вярвате, когато става въпрос за когнитивно представяне – теорията за интелигентност, която споделяте – може да окаже ефект на промяна върху мозъка ви и да увеличи способността…
Продължава...
Вторник, 21 Юни 2022
Учене чрез игра за децата с церебрална парализа
Въведение Играта има основна роля за развитието на моторната, познавателната, емоционалната и социална функция за всяко дете. Играем, когато му пеем песен, издаваме смешни звуци, правим забавни физиономии само и…
Продължава...
Вторник, 21 Юни 2022
Твърде много структурирани дейности могат да попречат на изпълнителното функциониране при децата
Когато децата прекарват повече време в структурирани дейности, се влошава способността им да постигат цели, да вземат решения и да регулират поведението си, сочи ново проучване. Вместо това, децата може…
Продължава...
Понеделник, 20 Юни 2022
Какво откриват невролозите за заекването
След векове на неразбиране, изследователите обвързват състоянието с гени и мозъчни промени. През последните десетилетия, терапевтите свързват заекването с нарушения на езика и гласовия апарат, с тревожност, травма и дори…
Продължава...
Четвъртък, 16 Юни 2022
Какво представлява асоциативната игра
Времето за игра не е само забавление. Децата придобиват важни умения, свързани с развитието и социализацията им, докато играят с други деца, както и сами със себе си. Асоциативната игра…
Продължава...
Четвъртък, 16 Юни 2022
10 начина да помогнем на дете със звукова чувствителност
Вашето дете натоварва ли се при шум? Често ли ви казва, че е твърде шумно или че чува нещо, което вие не можете? Възможно е да има повишена чувствителност към…
Продължава...
Четвъртък, 16 Юни 2022
10 послания към родителите на невроразнообразни деца
Безспорно преживяването на всяко семейство с невроразнообразие е различно. Споделяйки нашият опит се надяваме да помогнем на другите да разберат, че не са сами. Здравейте родители! Малко информация за мен…
Продължава...
Четвъртък, 16 Юни 2022
Как да подкрепите своето невроразнообразно дете
Знаете ли, че 1 от 6 деца на възраст между 3 и 17 години се считат за невроразнообразни? Това се равнява на около 17% от децата в тази възрастова група. През…
Продължава...
Четвъртък, 16 Юни 2022
Какво е тревожността от раздяла при децата и няколко неща, които можем да направим
Тревожността от раздяла се проявява различно при децата. Някои бебета изпадат в истерия, когато майка им е извън тяхното полезрение за кратко време. Други деца демонстрират безпокойство в ранна детска…
Продължава...
Четвъртък, 16 Юни 2022
Време по корем за всички!
Един от най-лесните и най-полезни начини за осигуряване на организиране и регулиране на сензорния вход е „легнал на лактите“, известен също като време по корем! Това е позиция за развитие,…
Продължава...
Четвъртък, 16 Юни 2022
Как да четем на глас на дете, което не седи мирно
За някои деца да седят мирно докато слушат книга е по-скоро досадно, отколкото забавно. В случай, че детето не ви обръща внимание или не седи кротко докато четете заедно, ето…
Продължава...
Четвъртък, 16 Юни 2022
Защо емоционалната интелигентност ще помогне на детето ви да постигне повече в живота
Един ден в училищния автобус, шестгодишният ученик Мартин Моран подарил играчка-кола, донесена от вкъщи, на момче със специални потребности. Бил забелязал, че никой никога не иска да седи до връстника…
Продължава...
Четвъртък, 16 Юни 2022
Представяме ли се за някой друг, когато нервната ни система не функционира правилно?
Дженна Грейс* Когато бях на 15-годишна възраст за първи път бях на сцена. Не си спомням каква беше ролята ми, но добре помня чувството, което изпитвах. Да си на сцена,…
Продължава...
Четвъртък, 16 Юни 2022
Сензорна игра с пяна за бръснене и огледало за малки и малко по-големи деца
Това чудесно и забавно занимание за деца е от блога на австралийката Даня (https://www.danyabanya.com/), в който тя споделя много идеи за игри, храна и забавления за най-малките. Джей Джей (3…
Продължава...
Начало
Предишна
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Следваща
Край
Страница 1 от 66
Още от блога...
ADHD или СИД (Сензорно-интегративна дисфункция): защо е толкова трудно да се разграничат?
Малтретираните деца показват същата мозъчна активност като сражаващи се войници
Нуждаем се от родители, които да оставят децата да играят свободно и да вървят по свой собствен път
Емпатия и съпричастност: Каква е разликата?
„Увреждане“ не е лоша дума