Помощ за домашната работа: 4 трика, които ще помогнат на родителите да направят домашното по-забавно

Помощ за домашната работа: 4 трика, които ще помогнат на родителите да направят домашното по-забавно

С конкурентната, и дори стресова, академична обстановка днес все повече и повече деца изпитват затруднения при справянето с изискванията на училището. Експерти констатират, че една от главните причини учениците, особено малките, да се уморяват или да им става скучно докато си пишат домашните, е защото им се дават прекалено много задачи, без никакви насоки от къде да получат помощ при затруднение.

Вкъщи обикновено родителите са тези, които помагат на учениците с домашните. Тъй като те вече са възрастни, се очаква, че ще знаят достатъчно, за да им помогнат. За жалост, повечето традиционни похвати за справяне с домашните, не работят за всички малчугани. Някои деца се отегчават бързо и спират да слушат. Други се разсейват от разни неща в къщата и дори не чуват какво им се говори.

Родителите, които искат да мотивират децата си да довършат домашното, трябва да измислят по-креативни методи. Ако децата видят, че подхода на родителя е различен – по-интересен от този, който виждат в училище – те ще са по-мотивирани да си свършат задачите.

В следващите редове ще прочетете за четири креативни метода, с които можете да направите домашната работа по-интересна за вашето дете.

  1. Мислете извън рамките. Ако обучавате детето си по специфичен предмет или задача, ще бъде най-добре ако имате различни подходи, за да може да запазите интереса му. Можете да създадете обстановка, в която детето ви активно да участва и да се наслаждава на времето. “Извън рамките” означава, че сте готови да използвате методи, различни от общоприетите. Те може да не работят за всяко дете, но е достатъчно да пробвате и да видите, дали ще работят при вашето.
  2. Бъдете ангажирани с вашето дете.Децата обичат активности, в които има взаимодействие. Когато помагате, бъдете ангажирани както с детето, така и с темата. Когато детето вижда, че вие сте фокусирани върху предмета и то ще опита да даде най-доброто от себе си. И обратното, ако вие сте нехаещи, то също ще започне да се разсейва и да не мисли за поставената задача. Когато детето ви е разсеяно ще му бъде много по-трудно да научи информацията, която му е поднесена.
  3.  Дайте му свобода. Децата бързо биват стресирани, ако домашнaта работа се подготвя в стриктна обстановка. Вместо да се фокусира върху задачите, то ще е изнервено и нетърпеливо, ще чака времето за учене да приключи. За да се предотврати подобно поведение, предразположете го към по релаксираща и приятна обстановка. Почивките от 5-10 минути от време на време могат също да помогнат.
  4. Използвайте асоциации. Някой деца запомнят по-добре чрез визуални асоциации. Това означава, че се учат по-бързо като четат, чрез снимки и диаграми или като виждат обекта, за който се говори. Докато учите с вашето дете винаги имайте под ръка някоя снимка или картина, която да му помогне да визуализира предмета, за който учи, за да може по-лесно да го разбере. В днешно време е лесно в интернет да се намери визуално изображение на изучавания обект.

Автор : Моника Фолей

Източник:https://childdevelopmentinfo.com
Превод за Център за детско развитие „Малки чудеса“: Йордан Господинов
Редактор: Валентина Кърчева