Здраво изградената мрежа е ключова за ученици, които мислят или се обучават различно. В тази мрежа има две ключови фигури: учители и родители. По време на пандемията се оказа още по-трудно да се запълни комуникационната дупка между семействата и учителите, особено в периодите на онлайн обучение.
Как могат тези две групи да разработят по-добри стратегии и да намерят начин да подобрят комуникацията помежду си? Това е основният въпрос, на който поискахме отговори от нашите Twitter последователи миналия месец. Включихме Мишел Ласитър. Тя е редакционен сътрудник по научни изследвания и връзки с експерти в Understood. Understood е неправителствена организация, посветена на каузата да помага на онези, които мислят и се обучават различно. Помолихме Мишел Ласитър да води дискусията и да чуем нейното експертно мнение.
Заедно, родителите и преподавателите, споделиха кои според тях са най-големите препятствия, които пречат на тези дискусии и представиха някои възможни решения. Учителите подчертаха, че изпитват трудности да включат родителите в обучителния процес на децата. От друга страна родителите споделиха своите притеснения, че не знаят кога самите те да инициират тези разговори и че се страхуват да не бъдат критикувани.
Когато става дума за преподаване на деца с особености в начина на учене, опитът на всеки е различен. Но има някои съвети, които могат да помогнат и на родителите, и на учителите да се обединят в полза на тези ученици.
Ето 6 ключови урока за улесняване на комуникацията, които научихме от участниците в нашия Twitter чат:
- Гледайте на родителите като на партньори в процеса
„Действайте целенасочено, като приканвате родителите да общуват и да играят активна роля в образованието на детето! Това ще направи родителите по-активно участващи и по-уверени в процеса.“
Мишел Ласитър
- Фокусирайте се върху това, в което ученикът се справя
Фокусирайте се върху напредъка, който ученикът постига. След това се насочете към проблемните сфери! Това е чудесен начин да покажете на родителите, че академичното развитие на детето им е важно за вас.
„Започнете със силните страни!“
Трейси Мейхю
- Бъдете истински
„Бъдете истински! Ако сте учител, позволете на родителите да ви опознаят. Ако сте родител, покажете истинската си страна! Ако искаме да общуваме едни с други, трябва да покажем на отсрещната страна кои сме, за да се чувстваме комфортно в компанията си.“
Мишел Ласитър
- Учете се едни от други и използвайте силните си страни
„И двете страни трябва да са много търпеливи. Родителят трябва да се учи от опита на учителя, а учителят от родителя, защото родителят познава най-добре детето си. Вратата трябва да бъде отворена за ученика.“
Оливера Станкович
- Бъдете гъвкави и се адаптирайте, за да общувате с всеки ученик на неговото ниво
Начините на общуване и методите на всяко семейство са различни. Някои може да откликват по-добре на e-mail, докато други предпочитат да разговарят по телефона или да комуникират с текстови съобщения. Адаптирайте подхода си спрямо нуждите на всяко семейство!
„Трябва да намерим начин да включим семействата по най-удобния за тях начин, не по нашия“
Кармен Кентън
- Споделяйте примери от своя живот, за да създадете връзка
„Винаги давам примери от своя живот. Вмъквам и кратка шега за децата си, за да види родителят, че аз също съм обикновен човек, че също имам проблеми и не всичко в моя живот е толкова лесно.“
Оливера Станкович
Източник:https://www.edweek.org
Превод за Център за детско развитие “Малки чудеса”: Радослава Михайлова
Photo credit: Freepik