Рефлекс на пълзене на Бауер

Рефлекс на пълзене на Бауер

 

Закъсненията в ученето и двигателното развитие, ако детето ви прескочи етапа на пълзене.

Тази статия предоставя полезна информация за запазен рефлекс на пълзене на Бауер. Включени са партньорски връзки за Ваше удобство. Интегрираните стратегии за обучение (ILS) е учебен и академичен център. Напомняме, че ILS не е доставчик на здравни услуги и нито един от нашите материали или услуги не предоставя диагноза или лечение на конкретно състояние или предизвикателство за обучение, което може да видите при вашето дете или ученик. Ако търсите диагноза или лечение за вашето дете или ученик, моля, свържете се с обучен специалист, който може да направи оценка на детето Ви.

Проучване, публикувано в Journal of the American Academy of Pediatrics през 2000 г., съобщава, че децата, които са използвали проходилки като бебета и малки деца, показват забавяне в достигането на последователни етапи като седене, пълзене и ходене в сравнение с тези бебета, които никога не са използвали устройства тип проходилка. Изследователите стигат до заключението, че има връзка между използването на тези проходилки и забавяне на двигателната функция, което след това създава потенциални проблеми по-късно с езика и ученето.

В проницателната книга, Симфония на рефлексите от Бони Л. Брандес, тя описва следното по отношение на проходилките и подобни устройства:

„Какво им е на устройствата, които ограничават пълзенето и естественото движение, които причиняват такива проблеми на развиващото се дете?“

Просто казано, пълзенето има решаващ принос за различни аспекти на развитието. Актът на пълзене помага за развитието на двете полукълба на мозъка и укрепва способността за съхраняване и извличане на информация. То насърчава съзряването на corpus callosum и засилва връзката между малкия мозък и челните лобове. Способността за хармонично използване на двете ръце, крака, очи и уши също може да се дължи отчасти на рефлекса на пълзене.

Рефлекс на пълзене на Бауер

Рефлексът на пълзене на Бауер се появява около двадесет и осма седмица в утробата. Този детски рефлекс изчезва, когато бебето е на около шест седмици, но се появява отново, когато детето се учи да пълзи. Можете да предизвикате реакцията на Бауер, като приложите натиск върху стъпалата на краката на новородено докато то лежи с лице надолу. Когато приложите натиск върху краката на бебето, то ще направи пълзящи движения. Рефлексът на пълзене на Бауер подпомага раждането, когато бебето се движи през родовия канал. По-късно в живота помага на детето във важни етапи като пълзенето и в крайна сметка ходенето.

Този рефлекс влияе върху развитието на координацията на цялото тяло. Това води до баланс между дясното и лявото полукълбо на тялото. Когато този рефлекс е в игра, той активира супер магистрала или corpus callosum (голям, С-образен сноп от нервни влакна, намиращ се под кората на главния мозък) в мозъка, който свързва двете мозъчни полукълба ( Симфония на рефлексите ).

Задържан рефлекс на пълзене на Бауер

Ако този рефлекс играе толкова важна роля в етапите на развитието на вашето дете, какво се случва, когато детето „задържи“ рефлекса на пълзене на Бауер, когато той вече не е необходим? Как изглежда това що се отнася до поведението и развитието? Тъй като рефлексът на Бауер работи толкова тясно с аспекта на движението при пълзенето, че ако се запази и бебето пропусне етапа на пълзене, той предотвратява интегрирането на други етапи и рефлекси в развитието (например, симетричният тоничен вратен рефлекс (STNR) .

STNR е друг важен примитивен рефлекс, който помага на бебето в етапа на пълзене и пълзене, и може директно да повлияе на стойката и основния мускул на вашето дете в класната стая.

Ако рефлексът на Бауер се запази, това може също да предотврати образуването на важни неврологични връзки, което може да повлияе на двигателната координация на вашето дете (Симфония на рефлексите ).

Други признаци на задържан рефлекс на пълзене на Бауер включват следното:

  • Закъснения в контрола на движението;
  • Проблеми с координацията;
  • Забавяне на растежа на емоциите;
  • Изоставане в етапите на когнитивно развитие.
  • фрустрация , сензорни предизвикателства и хиперактивност

Ползи от пълзенето за по-високо обучение

Наред с увеличаването на физическата сила и двигателния контрол, пълзенето стимулира части от мозъка, които са важни за бъдещото учене. Повторението на движенията на ръцете и краката помага да се организират невроните, което позволява на мозъка да започне да контролира когнитивните процеси, които ще помогнат за разбирането по-късно.

Когато бебето пълзи, ръцете му се превръщат във водач и то трябва визуално да решава къде да отиде. Тези първи движения са първоначалните тестове за координация на ръцете и очите на детето.

Координацията око-ръка е съществена част от учебната рамка. Това умение се използва за четене, писане, копиране, спортуване, дейности на детска площадка, писане и много други ежедневни дейности.

Друга важна част от учебната рамка е бинокулярното зрение . Това умение се изгражда в началото на бебето. Това включва обучение на очите да гледат в далечината и след това отново към ръцете си на пода, докато пълзят. В бъдещата учебна среда на детето бинокулярното зрение се използва много пъти на ден в класната стая, например, когато детето гледа как учителят пише на дъската и след това поглежда надолу към хартията си, за да копира бележки от дъската.

Установено е, че кръстосаното странично движение, което се случва при пълзене, укрепва комуникационната магистрала между дясното и лявото полукълбо на мозъка. Тъй като пътят между полукълбата се увеличава по скорост и яснота, способността за постигане на по-високо учене, например анализ и критично мислене, се случват с по-висока скорост и по-лесно.

Пълзенето може също да подобри умственото, визуалното и пространственото развитие на вашето дете за проследяване, декодиране, писане и решаване на проблеми.

В допълнение към ползите, споменати по-горе, терапевтите също вярват, че пълзенето насърчава независимосттаи излага бебетата на нови предизвикателни стимули в тяхната среда.

Важно ли е пълзенето ?

Докато някои бебета могат да пропуснат етапа на пълзене изцяло или да пълзят за много кратък период от време, много бебета прекарват доста време да се движат хоризонтално по пода, за да хванат предмети. Пълзенето има много предимства, които играят важна роля в развитието на детето. Въпреки това има много деца, които не пълзят за дълги периоди от време и не показват признаци на проблеми с ученето или забавяне. Липсват доказателства, че пълзенето е единственият крайъгълен камък, който е единственият път за правилно развитие. Въпреки това, въз основа на всички предимства, които пълзенето предоставя, има смисъл да се насърчава много пълзене и прекарване на време по корем. Времето за коремче позволява на детето да укрепи мускулите си, да използва визуални знаци и да практикува двустранни движения. Ние, като хора, първо се учим чрез взаимодействие с ръцете си, време по корем и пълзене, за да започнем да учим.

Как да интегрираме примитивните рефлекси

Докато наблюдавате развитието на детето си, ако забележите следи от примитивни рефлекси, които остават в детето ви, които пречат на детето ви да се развие напълно, то може да се нуждае от упражнения, които да помогнат на примитивните рефлекси да „заспят“, така че другите им рефлекси да могат да подкрепят развитието им . Ако задържаните примитивни рефлекси не са интегрирани, може да продължите да забелязвате забавяне в ученето на вашето дете или странични ефекти, които могат да причинят ходене на пръсти , W-седене , напикаване на легло , тревожност, страх, лошо равновесие и координация, недостатъчно развита вестибуларна и проприоцептивна система и проблеми с моторното планиране. Ако тези важни рефлекси липсват, това е индикация, че нервната система е недоразвита.

Превод за Център за детско развитие “Малки чудеса”: Луиза Попова
Източник: https://ilslearningcorner.com

Photo credit: Freepik