Всяко дете е уникално и различно, точно както и неговото развитие. Едно от най-големите притеснения, за които родителите продължават да говорят, е емоционалното развитие на детето им. Разбира се, когато детето е на две или три години, често разбираме внезапните раздразнения, сривове и емоционални изблици. Но какво ще кажете за по-голямо дете или дете, което не може да се саморегулира?
Някои деца могат да се борят с диагноза като дефицит на вниманието (ADHD) или нарушения на сензорната обработка. Докато други са просто деца, които все още не могат да овладеят емоциите си. Ако детето не може да установи емоционален контрол, то със сигурност не може да се научи да чете, пише или да следва указанията в училище.
Трябва да намерим точката на пречупване и какво можем да направим, за да запълним пропуските в поведението и емоционалното развитие. Ако има някакви емоционални закъснения в развитието на детето, това може да доведе до още по-големи проблеми у дома и в училище.
Емоционални закъснения, когато има прекъсване в мозъка
Ако детето наистина изпитва емоционални закъснения в развитието си, трябва да намерим причината за проблема. Обикновено, когато има прекъсвания на невронни връзки в мозъка, детето не може да учи. Трябва да изградим тези невронни връзки в мозъка, за да накараме дясната и лявата страна да работят заедно за емоционална стабилност, емоционален контрол и емоционална регулация. Как да постигнем това?
Когато децата са малки, те живеят най-вече с дясната страна на мозъка си. Дясната страна на мозъка е нашата творческа страна, а също и нашата емоционална страна. Ето защо децата обичат занимания, които включват въображение. Дейности като рисуване, оцветяване, строене с блокове и ролеви игри са свързани с дясната страна на мозъка.
Докато детето ви расте, трябва да започне да преминава от мислене с дясната страна на мозъка към мислене с лявата или по-логично мислене. Това е времето, когато детето може да започне да се учи да чете, пише, решава математически задачи и да научава нови думички.
Ако на детето му е трудно да извърши този преход или има емоционални закъснения, мозъкът не става „издръжлив“ на обучение. Децата често остават заклещени от дясната страна на мозъка си. Когато това се случи, те обикновено изпитват затруднения с емоционалното заземяване, с вниманието и фокуса, със седенето неподвижно в клас, със слушането на учителя и следването на указания.При такава ситуация трябва да „пренасочим“ мозъка за по-добро развитие на обучението.
Когато мозъкът не е напълно развит, се получават емоционални закъснения
Джанет Фермер, сертифициран специалист по изграждане на почерк, използва своите открития, за да покаже как могат да се случат емоционални закъснения, когато мозъкът не е напълно развит. Тя казва:
„Когато детето с доминиращ десен мозък бъде хвърлено в система с ляв мозък и от него се очаква да функционира, използвайки все още необработени умения, стресът и безпокойството настройват детето за неуспех в опитите да отговори на очакванията.“
Изследванията подкрепят констатациите на Фермер, тъй като приблизително 40% от малките деца не са подготвени интелектуално, социално или емоционално, да влязат в училище.
Тайната на писането за подобряване на емоционалните закъснения
Може да се изненадате да научите, че една от тайните за подобряване на емоционалните закъснения при децата са упражненията за писане. Често срещано погрешно схващане е, че ръкописните дейности са само за развитие на фината моторика. Този тип упражнения обаче са свързани и с подпомагане на деца, които често са импулсивни, липсва им внимание и фокус, проявяват разрушително поведение и изпитват стрес или тревожност.
Децата с тези емоционални проблеми все още не са преодолели разликата между десния и левия си мозък. Това създава силни емоции и проблеми с поведението, които често се проявяват в училище и у дома. Много пъти децата са толкова фокусирани върху контролирането на емоциите си, че не могат да освободят мозъка си за по-висши обучителни концепции.
Чрез изследванията си Фермер открива, че както музиката, така и движението с помощта на писане могат да пренасочат мозъка.За пренасочване на мозъка, комбинация от упражнения за писане заедно с музика може да помогнат за емоционални закъснения, проблеми с поведението и емоционална регулация. И двете действия подкрепят процеса на развитие на обучението. Упражненията за писане могат да изместят доминирането на емоционалното състояние на детето в десния мозък към по-стабилизирана среда в левия мозък, създавайки контролирани емоции и логическо мислене.
Твърде често чувам родителите да казват: „Емоциите на детето ми управляват цялото семейство.“Ако това е вашето дете, упражненията за писане могат да помогнат за преместване на емоционалния баланс към по-логично мислене.
Фермер казва: „Изследванията показват, че писането отразява емоциите. По същия начин ритмичното движение генерира чувство за благосъстояние. „
Какви упражнения за писане помагат на емоционалните закъснения?
Много родители и учители питат как могат по-добре да помогнат на своите деца и ученици да пренасочат мозъка както у дома така и в училище. Наръчник за пренареждането на мозъка, част I – ниво за начинаещи, може да помогне на вашето дете да „пренареди“ мозъка за по-висше обучение. Всяка дейност е създадена с конкретна цел. Той не само ангажира дясната и лявата страна на мозъка, но също така помага на детето ви да развие разбиране на букви, насоченост, визуално разстояние, организация, фина моторика и развитие при четене.
Електронният наръчник предоставя на родители, учители, педиатри и педагози няколко забавни игрови учебни дейности, които да провокират учене. Той включва следното:
- Инструкция за повторно свързване на мозъка;
- Как упражненията за писане са от полза за развитието на обучението на детето ви;
- Линейни упражнения за разработване и разпознаване на букви;
- Лабиринти, точка до точка, проследяване, оцветяване, дейности за пробиване на дупки и др;
- Криви, кутии и форми.
Наръчник за пренареждането на мозъка, част I – ниво за начинаещи, съдържа 63 страници забавни дейности, които лесно могат да бъдат отпечатани от домашния ви компютър. Всички дейности изискват наблюдение от възрастни в началото и могат да се използват заедно с музикална терапия и двигателно развитие.
Ако детето ви е по-напреднало и се нуждае от средно ниво вижтеПренареждане на наръчника за мозъка, част II – междинно ниво.
Източник: https://ilslearningcorner.com