Как да отговорите на въпросите на децата си относно разликите в ученето и мисленето

Как да отговорите на въпросите на децата си относно разликите в ученето и мисленето

В резюме:

  • Съвсем естествено е децата в семейството да имат въпроси свързани с по-различното учене и мислене на своя брат или сестра.
  • Можете да помогнете, като насочите разговорите в положителна посока.
  • Отговаряйте директно и честно на въпросите на децата си.

Ако се чувствате сякаш не знаете какво да кажете, когато децата ви задават въпроси за техния брат или сестра със специфични потребности, не сте сами. Децата са проницателни. Те вероятно ще забележат, че техният брат или сестра има проблеми. Съвсем естествено е да имат и въпроси.

Използвайте тези съвети за водене на разговор, за да дадете честни и подходящи отговори – и с това да подкрепите всички деца във вашето семейство.

„Защо нещата са толкова по-трудни за брат ми?“

Какво да кажа: „Брат ти понякога се държи по различен начин от другите деца, защото той има нещо, което се нарича Хиперкинетично разстройство с нарушение на вниманието (ADHD). Всяко дете се справя по-добре в една област от останалите и не чак толкова добре в други области. Брат ти наистина е страхотен в разказването на вицове. Но му е трудно да се концентрира върху едно нещо продължително време. Понякога може да стане неспокоен или да се разстрои. “
Имайте предвид: През годините ще имате много дискусии с децата си. Не е нужно да обхващате всичко в един разговор. Говорете на достъпен език и дайте толкова подробности, колкото са необходими на децата ви в момента.

„Ще ме прихване ли и мен?“

Какво да кажа: „Не можеш да прихванеш това от което брат ти страда по начина, по който можеш да прихванеш настинка от него. Въпреки това, ако имаш нужда от допълнителна помощ за нещо в училище или вкъщи, ние сме винаги насреща да ти помогнем.“
Имайте предвид: Когато говорите за изпитанията, през които преминава детето ви, напомнете на деца си, че тези притеснения са само една малка част от това кой е техният брат или сестра.

„Защо се нуждае от толкова много помощ?“

Какво да кажа: „Брат ти получава помощ от специални учители, преподаватели, лекари и терапевти. Те работят заедно, за да му помогнат да се научи да чете по-добре и да се съсредоточи върху това, което прави. Знам, че е трудно, когато отделяме толкова много време за брат ти, но е важно да посещаваме тези срещи.“
Имайте предвид: Приемете чувствата на детето си, породени от гняв , ревност, срам или негодувание. Съперничеството между братя и сестри може да бъде трудно за възприемане, но е напълно нормално.

„Защо е толкова трудно да си играя с него?“

Какво да кажа: „Брат ти не се опитва да бъде груб. Той просто има проблеми с разбирането за това как другите хора реагират на него. Понякога е много трудно за него да запази присъствие на духа. Това означава, че също може да изпитва трудности при създаване на приятелства.“
Имайте предвид: Докато обяснявате предизвикателствата, пред които е изправено детето ви на деца си, представете си как повтарят обяснението на връстниците си. Това ще ви помогне да запазите положителен и насърчителен тон при разговорите, свързани с оплакванията на другото ви дете/ деца.

„Защо е в специален клас?“

Какво да кажа: „Брат ти получава конкретната помощ, от която се нуждае, от специалните учители в този клас и това училище. Те са част от екипа, който му помага да работи върху организационните си умения. “
Имайте предвид: Не забравяйте да подчертаете, че детето ви учи по едни и същи предмети и има подобни упражнения, като всички останали. Напомнете на другите си деца колко си приличат класовете, с изключение на няколко разлики.

„Ще се оправи ли някога?“

Какво да кажа: „Брат ти непрекъснато напредва. Помните ли, когато не можеше да прочете цяла страница? Сега той може да чете цели глави от книги. Получава специална помощ, за да може да се учи по начина, който работи най-добре за него. „
Имайте предвид: Записването на детето ви в специален клас или училище може да бъде много обременяващо за другото ви дете/деца. Затова отбелязвайте, когато забележите напредък във всяко от децата си. Това е чудесен начин за повишаване на самочувствието и помага на всички ваши деца да осъзнаят, че полагането на усилия си заслужава.

„Какво ще стане, когато той стане възрастен?“

Какво да кажа: „Брат ти се учи как да бъде по-независим. Не можем да знаем със сигурност какво ще прави след гимназията, но той ще получи нашата подкрепа. И ако се нуждае от помощ от нас или от лекари, ще я получи. „
Имайте предвид: Успокойте децата си, че няма да носят отговорност за своите братя и сестри, когато пораснат. Кажете им, че работите (или ще работите) по въпроса свързан с плануването на бъдещето на детето.

„Как мога да помогна?“

Какво да кажа: „Вече правите толкова много, като го подкрепяте и показвате, че го обичате. Може би двамата можете да ходите заедно на кино веднъж месечно. Или може би да му покажете как да играе на новата видео игра. „
Имайте предвид: Насърчавайте детето/децата си да канят брата/сестра си на излети, дори и с други приятели. Помолете ги да бъдат „над нещата“, насърчавайки и подкрепяйки своите братя и сестри в училище и в общността. Накарайте ги да ви кажат дали виждат признаци на тормоз в училище и винаги насърчавайте силната връзка помежду им.

Превод за Център за детско развитие “Малки чудеса”: Диана Найденова
Източник: www.understood.org