Всеки петък децата в училище в Кармартъншър получават по малко помощ от пухкав приятел, докато се учат да четат.
Джейд, порода Кавалер Кинг Чарлз шпаньол, седи заедно с учениците по време на уроци в общинското училище в Бъри Порт (Южен Уелс).Тя е едно от шестдесет и петте специално обучени „кучета за четене“, които се използват в уелските училища.
Един ученик споделя: „Когато сбъркам дума, тя ме побутва, за да ми покаже, че трябва да продължа да опитвам.“
Заместник главният учител Одет Николас, която е научила кучето си Джейд да докосва книгата с носа си, когато чуе думата „книга“, казва че усещането е сякаш нейният любимец „комуникира с тях“.
От благотворителния проект Burns by Your Side, организатор на програмата, твърдят, че четенето с помощта на куче може да мотивира детето да чете самостоятелно, да изгради самоувереност и да усвои гладко четене.
Лекторите в университета в Суонзи твърдят, че виждат ползите от използването на кучета за четене и терапия в класните стаи.
Д-р Хелън Луис, старши преподавател в катедрата по образование, казва: „Виждали сме как те наистина ангажират и мотивират децата.“
Тя добавя, че кучетата не са „магическа пръчица“ за подобряването на четенето и лексиката на децата.
„Както всяко дете е индивидуална личност, така всяко куче е различно и ние трябва да наблюдаваме как кучетата реагират, когато се намират в училищна среда“,
добавя тя.
Николас казва, че присъствието на кучето ѝ в клас е имало „огромно въздействие“, защото присъствието на животно, което не реагира при направени грешки, успокоява децата и ги кара да очакват с нетърпение четенето.
Тя добавя още, че резултатите на децата са се подобрили след уроците по четене с Джейд.
Източник и снимки: https://www-bbc-co-uk
Превод за Център за детско развитие “Малки чудеса”: Елия Атанасова
Редактор: Вероника Шербанова