Разтоварването на детските стаи от играчки повишава креативността и когнитивното развитие, установява проучване.
Твърде много опции в стаята с играчки могат да свръхстимулират и претоварят детето, така че то да не може да се съсредоточи върху – или да се учи от – нито една от тях, установи скорошно проучване.
Намаляването на броя на играчките води до по-креативна игра, включваща въображение, твърдят изследователите.
За проучването изследователи от Университета в Толедо дават на малките или четири, или 16 играчки.
Децата с по-малко играчки играят с всяка играчка за по-дълги периоди от време, учат, наблюдават и експериментират с нея.
„Изобилието от играчки намалява качеството на играта при малките деца“, пишат авторите на изследването.
„По-малко играчки наведнъж може да помогне на малките деца да се съсредоточат по-добре и да играят по-креативно“.
Децата с четири играчки показват един път и половина повече взаимодействие с играчките, сравнени с децата с 16 играчки. Това показва, че те играят по „по-сложни, усъвършенствани начини“, добавят изследователите.
„Това продължително съсредоточаване върху една играчка има положителни последици върху много аспекти на развитието, включително въображаеми и ролеви игри, себеизразяване, физически умения като фина двигателна координация, както и решаване на проблеми“, пише психологът Сюзън Нюман за Psychology Today.
Проучването отразява откритията от германски експеримент, при който всички играчки са били изнесени от няколко детски градини в продължение на 3 месеца.
Децата са били оставени само с бюрата, столовете и одеялата си, с които да си играят.
Отначало те са били отегчени до сълзи. Но на втория ден те са започнали да показват креативност.
Започват да строят крепости, да превръщат бюрата си във влакове и да правят циркове и пиеси.
Техните умения за рисуване и рисуване дори се подобряват:
„Преди това децата правеха по една малка завъртулка върху лист хартия и след това я изхвърляха“, казва учителката Гизела Марти пред The Independent. „Но когато хартията им бе върната, те рисуваха, ли рисуваха навсякъде, докато не остана и петно бяла хартия“.
„Откриваме, че децата [които са участвали в експеримента] се концентрират по-добре по време на работа, интегрират се по-добре в групи и общуват по-добре от децата, които не са участвали“, казва Елке Шуберт, немски служител по обществено здравеопазване.
И не забравяйте да поддържате играчките прости, така че децата да могат да ги използват като инструменти за активиране на въображението, а не пасивно да се забавляват. Блестящите, високотехнологични играчки могат да бъдат свръхстимулиращи.
Източник:returntonow.net
Превод за Център за детско развитие “Малки чудеса”: Деница Ганчева
Photo credit: Freepik