
Покрай инженерството, застъпничеството за STEM модела (Science, Technology, Engineering, Art and Maths – наука, технологии, инженеринг, изкуство и математика), подкрепата на половото разнообразие, достъпа до информационни технологии, това да съм майстор сладкар и другите ми интереси, аз съм инструктор по оригами и ръчно творчество.
Помагам на децата да развият безкраен поток от творчески умения и създавам среда, в която свободата на изразяването, се насърчава чрез сгъването на хартия. Това произлиза от моята любов и възхищение към децата. Обичам да прекарвам време с тях, да ги въвличам в дейности и разговори.
Започнах да се занимавам с оригами през 2016-та година, когато работех два часа седмично в едно училище, преподавайки на деца между три и десетгодишна възраст оригами и ръчно творчество. През уикендите давах частни уроци на деца от същата възрастова група.
Преживяването беше възможност да изразя моята креативност и да преследвам страста си в работата с деца и преподаването на знания.
Така или иначе, исках да споделя с вас какво е оригами и защо имам такъв интерес към него.
ORIGAMI е японска дума, която означава изкуството да сгъваш хартия. Оригами е не само забавен, но и ценен метод за развиване на житейски умения. Упражняването в оригами осигурява както психически стимули, така и физически. Оригами помага за развитието на координацията око-ръка, развива фината моторика и подобрява концентрацията.
Изследвания показват, че оригами, особено за деца в началното училище, е уникална и ценна добавка към обучението.
Оригами е полезна дейност както за деца, така и за възрастни. Емоционалното удовлетворение, което настъпва, е резултат от нашата дейност, докато наблюдаваме как парче хартия се превръща в ново творение.
Поведенчески умения: оригами е пример за „учене чрез схеми, извършвайки повторяеми стъпки“. Оригами дава на децата възможността да се фокусират и да повдигнат самочувствието си, също поражда търпение у тях.
Кооперативно учене: когато станах защитник на половото многообразие, включването и принадлежността към групи, осъзнах, че оригами има тенденцията да елиминира статуса, асоцииран с възрастови разлики в среда с различни възрастови групи.
Връзка с математиката: Като STEM поддръжник, водейки дискусия с деца за интересите им в STEM, се опитвам да поднеса материала на тяхното ниво. Обяснявайки математиката зад оригами, преобразуването на плоска хартия в триизмерен жерав е уникално упражнение в пространствено мислене. Оригами е важен урок по симетрия. Оригами работи с фундаментално геометрично правило, което може да се демонстрира извън формалната рамка на математическия урок. Оригами позволява на учениците да създават и променят основни геометрични форми като квадрат, правоъгълник, триъгълник и т.н.
Културно многообразие: Важно е да се подсигури на децата среда, в която има многообразие и еднакъв шанс за всички. С оригами учениците започват да ценят други култури, вероятно отваряйки възможност за следващи проучвания и по-голяма толерантност.
Изграждане на общност: оригами обединява училището в тематична дейност. Съвместното сгъване на хиляди жерави и правенето на триизмерни модели илюстрират силата на груповата работа и удовлетворението от постигнатата обща цел.
Някои от интересните ползи за образованието включват позитивна учебна среда, поощряване на децата, развиване на координация око-ръка, форма на общуване без език и също, че оригами е подходящо за деца със затруднения в ученето.
Оригами има и терапевтична стойност като създава чувството за постижение и благосъстояние. То може да е мост към следващата фаза на терапия и е упражнение в групова работа, изисквайки да си добър участник и наблюдател.
Оригами е ценно в социален аспект. То носи позитивно преживяване, споделяне на чувства и знания, насърчава взаимодействието и благосъстоянието, помага да се разбият бариери, подходящо е за всякакви възрастови групи, може да се превърне в хоби и е възможност за забавление!
Източник: https://www.linkedin.com
Превод: Силвия Ц.