Наблюдава се изоставане в развитието при децата, родени по време на Ковид кризата във Великобритания

Наблюдава се изоставане в развитието при децата, родени по време на Ковид кризата във Великобритания

Бебетата родени в Англия по време на Ковид кризата са развили базовите си речеви, когнитивни и социални умения по-слабо, сочат данни от анализи на Лейбъристката партия във Великобритания. Специалистите посочват, че образователната система не е подготвена да запълни пробойните, създадени от пандемията, и е нужна спешна намеса, за да се спре по-нататъшното изоставане в развитието на тези деца.

Повече от 80 000 деца родени между 2020 и 2021 не са достигнали един или повече базови стандарти за развитие за своята възрастова група през изминалата година, според официалните данни на образователния екип на лейбъристите. Това включва и 60 000 малки деца, които не са развили комуникационните умения, наблюдавани при връстниците им на тази възраст.

Затварянето на детските градини и повишените цени на услугите за грижи за най-малките, са допринесли много 2-годишни деца да бъдат лишени от възможността да получат качествена грижа за възрастта си и да наваксат липсата на „основополагащи преживявания“ сочи анализът.

„Не е учудващо, че педиатри повдигат въпроса за деца, които тръгват на училище и все още носят памперси, чиито комуникационни умения са ограничени и които все още не са способни да използват нож и вилица“, изтъква Сър Дейвид Бел, бивш учител в начално училище и секретар в Департамента по образование. „

Въпреки огромните усилия на учителите, пропуските в образованието и развитието се увеличават и докато децата растат, тези пропуски се затвърждават и стават все по-трудни за преодоляване“, посочва той.

Официалните данни сочат, че националните нива на развитието на децата през последната година са по-ниски сред 2-годишните деца, отколкото през 2018 – 2019 г., преди пандемията, а в Лондон се отчитат най-ниските нива на развитие в изследването.

Също така се наблюдават остри несъответствия между различните местни власти в Англия. Почти 95% от децата между две и две и половина години в Уъркингам, Бъркшир, например, са постигнали или подобрили всичките пет цели в развитието, включително решаване на проблеми и социални умения. В същото време, процентът от същата възрастова група в Брент, северен Лондон, е едва 44 на сто.

Анализът посочва, че “превенцията е по-добра от лечението” и затова е необходима навременна намеса, за да се спре разрастването на тези пропуски в образованието чрез обновена и модерна система за грижа за децата. Предлага се и въвеждането на иновативни подходи за учене и развитие на ранния говор и реч, за да се помогне на децата, които все още са засегнати от влиянието на пандемията.

Източник:www.theguardian.com
Photo credit: Freepik
Превод за Център за детско развитие “Малки чудеса”: Елена Иванова