
Ричард Брансън, един от най-успешните хора в света, приветстваLinkedIn за разпознаването на термина „dyslexic thinking“ като ценно умение, което хората да имат възможността да добавят в личните си профили в професионалната платформа. По думите му, това е основна стъпка към помагане на хората да се чувстват горди от своето невроразнообразие. Предприемачът работи съвместно с организацията Made By Dyslexia заедно с професионалната мрежа LinkedIn, за да признаят термина като ценно умение.
Платформата сега предлага на потребителите си възможността да добавят това умение в автобиографията си, а уеб сайтът Dictionary.com също обяви, че ще добави термина „дислексично мислене“ като официален термин.
Ричърд Брансън, застъпник за правата на хората с дислексия и самият той живеещ с това състояние, споделя по време на пресконференция, че дислексиците мислят по-творчески и широкообхватно и описа добавянето на това умение като „пробив“ в признанието на положителните страни на дислексията на работното място. Предприемачът и основател на компанията Virgin добави, че се надява компаниите активно да търсят и назначават хора с дислексия в бъдеще.
„Като човек с дислексия, аз знам колко е трудно в ранните години в училище да откриете, че имате дислексия.“ – казва той. „Когато бях в училище просто се считаше, че си глупав. Дори нямаше термин за това.И до голяма степен, дори в последните години, когато се каже на родителите, че детето им има дислексия, те гледат на това с уплаха и страх.“
Сър Ричард Брансън иска родителите да осъзнаят, че децата им може да изпитват трудности с конвенционалното преподаване в училище, но те имат много други силни страни. Когато се концентрират върху нещата, в които са добри, те ще бъдат необикновени, а когато напуснат училище, най-вероятно ще бъдат още по-необикновени.
„Те трябва да бъдат горди да кажат заедно с името си „Аз съм съм дислексик и мозъкът ми мисли различно, и се гордея с това!“ Знам, че нямаше да мога да постигна това, което съм постигнал в живота си ако не бях роден с дислексия и съм изключително благодарен за това!“
Сър Ричард Брансън насърчава хората с дислексия да се присъединят към него и да добавят „дислексичното мислене“ като умение в профилите си в LinkedIn.
„Да разглеждаме дислексията като силна страна, а не като слабост, е ключово. От всички проучвания по темата в последните години, ние знаем, че това умение ще бъде наистина търсено от работните места на бъдещето.“ казва Кейт Григс, дислексик и основател на организацията Made By Dyslexia.
Дислексичното мислене е свързано с т.нар. „меки умения“ (soft skills) и всяко работно място търси подобен тип професионални качества, така че този фокус е наистина важен.
Никол Леверих, вицепрезидент в сферата на комуникациите в LinkedIn, заявява:
„Горда съм, че съм дислексик и съм част движението, посветило се да предефинира какво означава това!“