
По-бавното обработване на информацията се превръща във все по-голям проблем за родителите. В днешно време, много деца се сблъскват с проблема за представянето си в училище, опитвайки се да поддържат темпото на своите приятели и връстници. Това е плашещо, както за самите деца, така и за техните родители. Понякога, в резултат на забавеното развитие в различни сфери от функционирането, децата започват силно да се стресират и напрягат, за да поддържат своето самочувствие.
Голяма част от учениците, показващи симптоми на по-бавно възприемане на информация, обикновено се вписват в една от долупосочените три категории. Веднъж, идентифицирайки категорията, в която попада детето, вие може да се фокусирате върху програмата, комуникацията или отделни мотиватори, които да подпомогнат развитието и успеха на тези трудолюбиви деца.
“Готините” деца, които са “над нещата”
Някои ученици се проявяват като „твърде готини“, що се отнася до техните личностни качества, но в книгата Bright Kids Who Can’t Keep Up, те са наречени “Chill kids”. Най-добрият начин да бъдат описани е, че те са си „просто такива“. Животът си тече като на забавен каданс и те са ОК с това. Този тип деца възприемат бавния ритъм, като свое призвание. Тези спокойни деца ще ви кажат нещо от рода на „отпусни се, човек“, „споко, не се притеснявай“, „не го мисли“. Понякога, могат да се подиграят на своите съученици, които се справят и постигат добри резултати в училище.
Един от факторите, които играят роля за училищния прогрес на тази група деца е отношението и стилът на преподаване на техния учител. Забелязват се различия, когато учениците преминават от учител, оценяващ скоростта на възприемане към учител, възприемащ и прилагащ подхода „да го караме по-полека“. Във втория случай, ученикът става по-ангажиран в учебния процес и се гордее с постигнатите резултати.
Тревожните деца
Децата, изпитващи тревожност, през по-голямата част от времето, са нервни. Нервни от това, което им липсва, нервни при писането на домашните, нервни от желанието да са в крак с приятелите и връстниците си. Някои автори описват тревожните деца така:
„Тяхната по-ниска скорост на възприемане ги кара да се тревожат, а тревожността ги забавя още повече. Вкъщи (а понякога и в училище) изглеждат нервни и се сриват, когато са им възложени задачи, с които не могат да се справят. Ако около тях има учител, който разбира тревожността и не държи на бързината, те ще успеят да подобрят своето представяне. Но учител, за който бързината и съвършенството са на първо място, не е добър вариант за този тип деца“.
Деца-мечтатели
Децата-мечтатели са лесно разпознаваеми. Сякаш винаги са замислени за нещо или се чувстват объркани от това, което трябва да направят, те витаят. Този тип деца са определяни като „изгубени деца“. Тези деца не действат като непукистите или тревожните, те, по-скоро изглеждат преуморени и объркани, работейки върху някакъв проект или задание.
Какво всъщност представлява забавеното обработване на информация?
Това означава, че на едно дете му е необходимо повече време за възприемане, разбиране и запаметяване на информацията, която достига до неговия свят. Много често, в основата стои слухов или зрителен проблем. В следствие на това, детето не може да демонстрира своите знания нито устно, нито в писмена форма.
Описва ли някоя от тези характеристики вашето дете?
От момента, в който може да идентифицирате в коя категория попада то и да определите дали има слухов или зрителен проблем, тогава може да започнете да коригирате каквото е необходимо.
Съвети за създаване на подходяща среда за деца с по-ниска скорост на възприемане на информация
За да сте сигурни, че детето ви получава пълноценна помощ, използвайте следните методи, за да подобрите способността му за учене:
Приспособяване на училищната среда
По-бавното възприемане се явява истински проблем, който може да попречи на детето да се представя по същия начин като другите ученици. Например, детето може да не успее да довърши теста по математика навреме, защото има нужда да прочете въпросите по няколко пъти, за да разбере информацията. Ако е пришпорвано, то ще бърза и ще прави повече грешки. За да помогнете на детето си, говорете с учителя и обсъдете различни варианти, като по-кратка версия на теста или допълнително време за пълната. Добре е да се обърне внимание и на домашните работи. Бихте могли да помолите учителя да дава по-кратки домашни и то не всеки ден.
Методът „Брой до 5“
Когато сте вкъщи и помагате на детето с инструкции и обяснения, бройте наум бавно до 5 преди всяка следваща стъпка. Този метод върши чудеса. Позволява на детето спокойно да обработи информацията, получена от вас. Така и вие ще разберете дали трябва да повторите или може да продължите напред.
Запасете се с листове
Имайте винаги под ръка празни листи, докато подготвяте домашните.
Закривайте страниците с тях, като оставяте само задачата, над която работи детето. Така то ще се фокусира само върху нея и ще намали тревожността от повечето задачи за изпълнение. Освен това ще намали разсейването от другите неща по страниците.
Превод: Татяна Христова
Източник: islelearningcorner.com